Coșul tău este gol acum!
Identitatea societății vânzătoare.
ORINOCO MEDIA SRL, persoană juridică constituită conform legilor din România, având sediul social în mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/8812/2012, Cod Unic de Înregistrare 30501895, în continuare “Orinoco” sau „Vânzătorul”, vinde produsele prezentate pe site-ul sau de vânzare la distanță numai cu amănuntul și consumatorilor finali.
Orice Comandă care nu corespunde în mod evident unei vânzări cu amănuntul și, în general, orice Comandă frauduloasă sau care este declarată frauduloasă, va fi considerată de Orinoco drept nulă și neavenită. Înainte de finalizarea Comenzii, Cumpărătorul declară că achiziționarea produselor de pe site-ul de vânzare la distanță nu are nicio legătură cu vreo activitate profesională, ci se limitează la o utilizare strict personală. În scopul Termenilor și Condițiilor de Vânzare, cumpărătorul și Orinoco sunt numiți în mod individual Partea și colectiv Părțile.
Articolul 1 – Obiect
Termenii și Condițiile de Vânzare (în continuare „TCV”) au ca obiect, pe de o parte,
informarea oricărui eventual Cumpărător despre condițiile și modalitățile în care vânzătorul (denumit în continuare „ORINOCO” sau „Vânzătorul”) vinde și livrează produsele comandate, iar pe de alta parte, stabilirea drepturilor și obligațiilor Părților în cadrul procesului de vânzare a produselor de către ORINOCO consumatorului (denumit înainte și în continuare și „Cumpărătorul”). Acestea se aplica, fără restricții sau rezervări, tuturor vânzărilor de produse oferite de Orinoco pe site-ul sau accesibil:
- prin internet la adresa www.orinoco.ro;
(În continuare denumite în mod colectiv „Site”).
Prin urmare, faptul că un Cumpărător comandă un produs comercializat pe Site presupune acceptarea deplină și integrală a Termenilor și Condițiilor de Vânzare, despre care Cumpărătorul declară că a luat cunoștință anterior plasării Comenzii.
ORINOCO își rezervă dreptul de a modifica în orice moment Termenii și Condițiile de Vânzare. Cu toate acestea, Condițiile Generale de Vânzare aplicabile unei Comenzi sunt cele acceptate de Cumpărător în momentul plasării Comenzii sale.
Termenii și Condițiile de Vânzare (în continuare „TCV”) se completează cu prevederile cuprinse în Condițiile Generale de Utilizare a Site-ului „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” și „Politica de Utilizare a Cookie-urilor”.
Articolul 2 – Identificarea Societății
Denumire: ORINOCO MEDIA S.R.L.
Adresa sediului social: mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, 011256, Romănia. Adresa punctului de lucru ales pentru corespondenta privind comerțul electronic: mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, 011256, România.
Telefon: 0 767 872 818
E-mail: suportclienti@orinoco.ro
Adresă poștală pentru retur: mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52.
Program L-V: 09:00 – 18:00
Articolul 3 – Încheierea contractului și comenzile
3.1 Tarife
Prețurile pentru vânzarea online a produselor de pe Site-ul ORINOCO, exprimate în lei (RON), sunt cele în vigoare în momentul plasării Comenzii de către Cumpărător. Prețul de vânzare al produselor poate fi modificat de ORINOCO în orice moment, însă în niciun caz prețul nu poate fi modificat ulterior plasării comenzii, în mod unilateral. Această modificare va fi comunicată Cumpărătorului înainte de orice Comandă. Prețurile se aplică vânzării la distanță.
Aceste prețuri nu conțin și cheltuielile de expediere, ce vor fi percepute separat, în plus față de prețul produselor cumpărate. Cheltuielile de expediere vor fi indicate înainte de înregistrarea Comenzii de către Cumpărător. Diferitele modalități de expediere sunt prevazute în continuare în TCV și sunt preluate și pe Site.
Acestea pot fi oricând modificate de către ORINOCO. De aceea, ORINOCO îi sfătuiește pe Cumpărători să consulte cu regularitate TCV afișate pe Site.
Orinoco, după caz, nu este obligată să accepte cererea de cumpărare a Clientului dacă, enumerăm cu titlu exemplificativ și nu limitativ, lipsește produsul din stoc, datele furnizate de către Client sunt incomplete sau incorecte, livrarea este solicitată în afara teritoriului României, Orinoco are îndoieli rezonabile cu privire la seriozitatea cererii/comenzii de cumpărare, cererea/comanda de cumpărare a unei cantități semnificative de produse de același tip/marcă în scopul revânzării, etc.). Prin transmiterea unei Comenzi electronice sau telefonice pe pagina de internet: www.orinoco.ro, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (prin înscriere pe site sau email) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale.
3.2 Caracteristicile produselor
Cumpărătorul poate selecta unul sau mai multe produse din diferitele categorii prezentate pe Site-ul ORINOCO.
ORINOCO poate modifica în orice moment sortimentele produselor comercializate pe Site-ul său, în special în funcție de constrângerile legate de furnizorii săi, fără a aduce vreo atingere Comenzilor deja înregistrate de Cumpărător.
Cumpărătorul poate, înainte de plasarea Comenzii, să se informeze de pe site-ul ORINOCO despre caracteristicile esențiale ale produsului (produselor) pe care dorește să-l (să le) comande.
Fotografiile cu privire la Produse nu coincid întotdeauna cu imaginea Produselor livrate. În special la înnoirea sortimentului producătorului pot apărea modificări cu privire la aspectul şi dotările Produselor. În acest sens nu pot exista pretenţii ale Clientului pentru modificările/completările intervenite precum și în raport cu imaginea Produselor afișate.
Produsele respectă legislația în vigoare în România.
Informațiile înscrise pe ambalajele produselor vor fi disponibile cel puțin în limba română. Pentru orice întrebare referitoare la produse și utilizarea lor, orice întrebare suplimentară sau solicitare de consiliere, Cumpărătorul poate contacta echipa ORINOCO la nr. de telefon 0 767 872 818.
3.2.1 Dispoziții generale
Cumpărătorul, înainte de Comanda sa, va lua notă, pe site-ul Orinoco, de caracteristicile esențiale ale produsului (produselor) pe care dorește să îl (le) comande.
Produsele sunt conforme cu legislația românească în vigoare.
Orinoco nu poate garanta că informațiile introduse pe ambalajul produsului sunt traduse în toate limbile Uniunii Europene. Cu toate acestea, aceste informații sunt disponibile cel puțin în română și engleză.
3.3 Disponibilitate
Ofertele prezentate de ORINOCO sunt valabile atât timp cat rămân afișate pe Site, în limita stocurilor disponibile, în dimineața zilei în care se plasează comanda.
Confirmarea disponibilității produselor comandate este trimisă Cumpărătorului în condițiile definite la articolele 5.2.1 (iii) și 5.4.2.
Livrarea prin curier nu este garantată Cumpărătorului până la primirea e-mail-ului de confirmare.
În orice caz, și în cazul indisponibilității totale sau parțiale a produselor după plasarea Comenzii, cumpărătorul va fi informat prin e-mail cat mai curând posibil cu privire la indisponibilitatea produsului și cu anularea totală sau parțială a Comenzii sale.
În cazul anulării totale a comenzii:
- Comanda cumpărătorului va fi anulată automat, iar contul său bancar nu va fi debitat.
- Cumpărătorul va fi informat prin e-mail.
În cazul anulării parțiale a comenzii:
- Comanda cumpărătorului va fi validată parțial și contul său bancar va fi debitat doar pentru sumele corespunzătoare produselor disponibile,
- Comanda cumpărătorului va fi parțial anulată în ceea ce privește produsele indisponibile, iar contul său bancar nu va fi debitat pentru nicio sumă corespunzătoare acestor produse indisponibile,
- Cumpărătorului i se vor livra produsele disponibile.
3.4 Comanda
Orice Comandă presupune acceptarea Termenilor și Condițiilor de Vânzare, a Condițiilor Generale de Utilizare a Site-ului și a prevederilor documentelor „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal”, „Politica de Utilizare a Cookie-urilor”, fără a aduce atingere eventualelor condiții contractuale particulare convenite de Părți, dacă există.
Cumpărătorul poate verifica detaliul Comenzii sale provizorii și poate corecta eventualele erori.
Din momentul în care Cumpărătorul confirmă comanda apăsând pe butonul „Finalizează plata” (denumită înainte și în continuare „Comanda”), se consideră că acesta a acceptat în cunoștință de cauză conținutul și condițiile Comenzii respective și, în special, Termenii și Condițiile de Vânzare, faptul că respectiva Comandă implică o obligație de plată din partea sa, în funcție de prețurile, volumele, caracteristicile, cantitățile și termenul de livrare a produselor comercializate și comandate de Cumpărător.
După validarea acestei etape, Cumpărătorul nu va mai putea anula Comanda sa. Vânzarea va fi definitivă (sub rezerva exercitării de către Cumpărător a dreptului său de retragere în condițiile prevăzute la articolul 6 decât în temeiul dreptului de renunțare prevăzut de art. 6 din prezentele Termeni și Condiții.
Comanda va fi confirmată Cumpărătorului prin orice mijloace adecvate („Confirmarea Comenzii”) și i se va trimite un e-mail la expedierea Comenzii sale.
În situația în care se constată eventuale erori de sistem intervenite în cadrul procesării ori plasării comenzii ori neîndeplinirea unei/unor condiții legale ori din prezentele TCV, Orinoco își rezervă dreptul de a nu confirma Comanda, informând clientul despre acest aspect.
Clientul va avea posibilitatea să plaseze o nouă comandă. După confirmarea Comenzii, un al doilea mesaj electronic va fi transmis Cumpărătorului în momentul expedierii Comenzii. În acest moment, ORINOCO va fi îndreptățită să încaseze prețul aferent Comenzii.
ORINOCO recomandă Cumpărătorului să păstreze cele două mesaje electronice pe suport de hârtie sau informatic. Cumpărătorul este informat despre faptul că cele două mesaje electronice vor fi transmise la adresa de mesagerie electronică indicată de Cumpărător în momentul înregistrării sau identificării sale, anterior plasării Comenzii.
ORINOCO va fi îndreptățită să încaseze prețul total aferent Comenzii:
– pentru plățile efectuate conform articolului 4.1 de mai jos: imediat după transmiterea mesajului electronic pentru informarea Cumpărătorului despre expedierea Comenzii sale;
– pentru plățile efectuate în sistem ramburs: în momentul livrării coletului, Orinoco având dreptul de a refuza remiterea coletului în situația în care Cumpărătorul nu achită prețul produselor comandate.
De aceea, în caz de eroare la menționarea adresei de mesagerie electronică sau de nerecepționare a mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii, Orinoco nu va putea fi trasă la răspundere. În acest caz, vânzarea va fi considerată definitivă, cu excepția cazurilor de anulare a Comenzii de către Orinoco, în special pentru indisponibilitatea produselor în condițiile arătate mai sus. Cu toate acestea, Cumpărătorul va putea să-și exercite dreptul de retragere, în condițiile prevăzute la articolul 6 din Termenii și Condițiile de Vânzare.
În fine, ORINOCO își rezervă dreptul de a suspenda sau anula executarea oricărei Comenzi și/sau livrări, indiferent de natura sau etapa executării sale, în caz de neplată sau plata parțială a oricăror sume datorate de Cumpărător, în caz de incident de plată sau de fraudă ori tentativă de fraudă în legătură cu utilizarea Site-ului ORINOCO, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
Orinoco va avea dreptul să încaseze prețul integral corespunzător Comenzii:
- în ceea ce privește plățile efectuate prin alte metode de plată acceptate pe site în conformitate cu articolul 4.1 de mai jos: la trimiterea unui e-mail care informează Cumpărătorul despre expedierea comenzii sale.
Se reamintește că achizițiile făcute pe site sunt rezervate pentru o clientelă de persoane neprofesioniste pentru uz propriu (sau în scopul cadourilor), acesta fiind motivul pentru care Orinoco vinde produsele doar în cantități corespunzătoare nevoilor medii, obișnuite ale unei gospodării.
Orinoco își rezervă dreptul de a refuza sau anula din motive legitime orice Comandă pentru care numărul de produse sau suma de plătit (pentru una sau mai multe comenzi cumulative) nu ar corespunde utilizării medii obișnuite a unei gospodării, orice comandă care ar sugera că o activitate economică este desfășurată de Cumpărător în legătură cu produsele comandate.
Articolul 4 – Plata
4.1 Instrumente de plată
În momentul înregistrării Comenzii, Cumpărătorul garantează ORINOCO că dispune de autorizațiile necesare pentru utilizarea instrumentului de plată ales pentru Comanda sa.
4.1.1 Carduri bancare
Cardurile bancare acceptate pe Site-ul ORINOCO și la Serviciul Clienți al ORINOCO sunt următoarele: Visa și Master Card.
4.1.2 Ramburs (numerar la curier)
Aceasta modalitate de plată presupune achitarea comenzii în momentul livrării coletului, eliberarea chitanței făcându-se de firma de curierat.
4.2 Modalitățile de plată
În funcție de modalitatea de plată aleasă, plata trebuie efectuată în momentul plasării Comenzii online de către Cumpărător în cazul plăților prin card bancar, respectiv în momentul livrării coletului în cazul plății ramburs. În caz de dificultate cu ocazia efectuării plății, Cumpărătorul va putea apela la instituția bancară emitentă a cardului bancar sau, în cazul în care acesta consideră că ar putea obține o informație de la Orinoco, la Serviciul Clienți al Orinoco la numărul de telefon 0 767 872 818 (tarif normal), în orele de program menționate în secțiunea Contact de pe Site-ul ORINOCO sau la adresa de e-mail: suportclienti@orinoco.ro
Toate Comenzile vor fi plătite în lei (RON), cu toate taxele și contribuțiile obligatorii incluse. La latitudinea Orinoco, se vor putea aplica de drept penalități de întârziere, egale cu rata dobânzii legale, sumelor neachitate la data expirării unui termen de zece zile de la data Comenzii sau de la data notificării respingerii plății bancare.
În plus, ORINOCO își rezervă dreptul de a suspenda sau anula executarea oricărei Comenzi și/sau livrări, indiferent de natura sau etapa executării sale, în caz de neplată sau plată parțială a oricăror sume datorate de Cumpărător, în caz de incident de plată sau de fraudă ori tentativa de frauda în legătură cu utilizarea Site-ului Orinoco, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
4.3 Securitatea operațiunilor de plată
Pentru a asigura securitatea plăților efectuate online cu cardul bancar, Cumpărătorul va transmite Orinoco criptograma vizuală (codul CVV) de pe spatele cardului bancar utilizat de Cumpărător. Pentru a respecta obligațiile noastre impuse de legislația în vigoare în legătură cu prevenirea și combaterea spălării banilor sau finanțării actelor de terorism, în special prin acte săvârșite în mediul online, datele dumneavoastră pot fi transmise către autorități, agenții, organisme publice, instituții publice, care au competențe în domeniul prevenirii, urmăririi sau sancționării spălării banilor sau finanțării actelor de terorism, sau altor terți în cazul cărora se impune conform legii divulgarea acestor date cu caracter personal.
Informații suplimentare privind prelucrarea datelor cu caracter personal și drepturile pe care le aveți în legătură cu prelucrarea acestor date pot fi regăsite în Politica de confidențialitate a Orinoco și Politica de Cookies Orinoco.
În vederea intermedierii efectuării plăților, Orinoco utilizează NETOPIA. Securitatea plății se bazează pe autentificarea Cumpărătorului și pe asigurarea confidențialității tuturor datelor.
Pentru a asigura securitatea, NETOPIA utilizează tehnici dovedite de criptografie și respectă reglementările bancare aplicabile în România. Datele cardului dumneavoastră nu sunt păstrate de către Orinoco pe site.
Articolul 5 – Livrarea și recepționarea
5.1 Reguli generale
Produsele comandate de Cumpărător în conformitate cu prezentele TCV vor fi livrate la adresa indicată de Cumpărător ca fiind adresa de livrare pentru respectiva Comanda („Adresa de livrare”).
Orinoco livrează pe întreg teritoriul României.
Facturile de achiziție sunt transmise prin mesaj electronic la adresa de mesagerie electronică (e-mail) indicată de Cumpărător în momentul înregistrării sale pe Site-ul Orinoco sau în format hârtie, împreună cu Comanda.
5.2 Caracteristicile modalităților de livrare ale Site-ului Orinoco.ro
5.2.1 Modalitățile de livrare
(i) Livrarea prin curier
- Livrarea prin SAMEDAY COURIER (DELIVERY SOLUTIONS S.A.), în continuare SAMEDAY COURIER
În momentul livrării, livrarea se face de către prepusul SAMEDAY COURIER Cumpărătorului sau destinatarului Comenzii, iar acesta din urmă semnează o confirmare de primire. Această confirmare de primire face dovada livrării de către Orinoco și a primirii de către Cumpărător sau destinatarul Comenzii a produselor comandate.
Însăși livrarea coletului nu poate fi contestată dacă respectivul colet apare să fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului făcând dovada acestui fapt.
Prin acceptarea Termenilor și Condițiilor de Vânzare, Cumpărătorul este de acord și împuternicește transportatorul ca, în cazul în care Cumpărătorul însuși sau destinatarul livrării nu este prezent la adresa indicată pentru livrare, să remită coletul către oricare dintre persoanele aflate în încăperile acestuia.
Costul livrării este după cum urmează: 25 (douăzeci) lei pentru comenzi de până la 200 (două sute) lei cu livrare în aceeași zi pentru comenzi plasate până în ora 11:00 pe teritoriul Bucureștiului, respectiv 15 (cincisprezece) lei pentru comenzi de până la 200 (două sute) lei cu livrare normală sau în lockere pe teritoriul României. În cazul comenzilor cu o valoare mai mare de 200 (două sute) lei, Cumpărătorul beneficiază de livrare gratuită.
În cazul livrărilor prin SAMEDAY, dacă Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere din contractul de vânzare-cumpărare în sensul returnării produsului, Orinoco va suporta costul de returnare a produsului doar în situația în care Cumpărătorul returnează produsul prin același serviciu de curierat.
Cumpărătorul anunță Orinoco de intenția sa de returnare a Comenzii, iar Orinoco va face demersurile necesare pentru transmiterea AWB-ului de retur precum și comanda unui curier în vederea ridicării comenzii de la adresa comunicată de către Cumpărător.
Orinoco nu își asumă obligația de a suporta costurile de transport în cazul returului efectuat în alte condiții decât cele de mai sus, respectiv în situația efectuării returului cu altă firmă de curierat decât cea cu care s-a transmis Comanda sau prin alte metode alese în mod unilateral de către Cumpărător (de ex. Poșta Română etc).
ii) Livrare în Easybox pentru Sameday
Pachetul care conține produsele comandate și achitate este lăsat la punctul de colectare selectat de Cumpărător la comandă.
Cumpărătorul Comenzii are o perioada de 36 ore de la primirea e-mailului care indica disponibilitatea coletului sau la punctul de preluare indicat, pentru a-l colecta. Retragerea produsului este posibilă numai la prezentarea documentului de identitate și la semnătura Cumpărătorului sau a destinatarului Comenzii.
După această perioadă, pachetul este returnat către Orinoco. În acest caz, Cumpărătorului îi va fi rambursată suma Comenzii, costurile de livrare deduse, pe același mijloc de plată ca și pentru achiziție, cu excepția cazului în care Cumpărătorul este de acord în mod expres pentru o altă metodă de rambursare.
Semnătura aplicată de Cumpărător sau de destinatarul Comenzii constituie dovada primirii de către Cumpărător sau destinatarul Comenzii a produselor comandate. Nu este posibilă nicio dispută referitoare la livrarea în sine, coletul poate fi retras numai cu prezentarea unui act de identitate.
5.3 Anomalie, avarie, colet deteriorat
5.3.1 Dispoziții generale
Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii este rugat să verifice starea aparentă a coletului și a produselor în momentul efectuării livrării.
În caz de anomalie cu privire la colet (colet deteriorat, colet deschis, urme de lichid, etc) sau la produsul (produsele) comandat(e) (produs(e) lipsa, produs(e) deteriorat(e), Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii va trebui să urmeze în mod obligatoriu procedura descrisă mai jos (articolele 5.3.2 și 5.3.3 din Termenii și Condițiile de Vânzare), corespunzătoare condițiilor Comenzii. Nerespectarea procedurii adecvate exclude posibilitatea oricărei reclamații împotriva transportatorului și a Orinoco.
În special, Cumpărătorul nu va putea pretinde nicio rambursare a vreunei sume. Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii nu va putea nici să pretindă Orinoco să livreze din nou produsele comandate.
De asemenea, Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii are posibilitatea de a apela la Serviciul Clienți al Orinoco pentru a afla Modalitățile de returnare a produsului (produselor) deteriorat(e). Procedura de returnare a produselor deteriorate indicata de Serviciul Clienți al Orinoco va trebui urmată în mod obligatoriu de Cumpărător. În caz contrar, Cumpărătorul nu va putea pretinde rambursarea niciunei sume sau înlocuirea produselor respective.
5.3.2 Procedurile ce trebuie obligatoriu urmate atunci când coletul este
deteriorat
– Livrarea prin SAMEDAY COURIER
♦ În cazul constatării anomaliei în prezenta prepusului SAMEDAY COURIER
Atenție! Nu este permisă condiționarea de către Cumpărător a primirii coletului sau achitării prin ramburs a prețului comenzii de deschiderea coletului sau verificarea conținutului acestuia!
În cazul daunelor vizibile ale coletului, Cumpărătorul va refuza livrarea și va formula imediat, clar și detaliat toate rezervele cu privire la anomalia constatată. Aceste rezerve trebuie scrise de Cumpărător sau destinatarul Comenzii pe bonul de livrare al SAMEDAY COURIER.
Totodată, Cumpărătorul va semnala obiecțiunile la Serviciul Clienți al Orinoco, la numărul de telefon 0 767 872 818 sau la adresa de e-mail: suportclienti@orinoco.ro.
♦ În cazul constatării anomaliei în absența prepusului SAMEDAY COURIER,
Cumpărătorul va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formulând toate reclamațiile și rezervele la Serviciul Clienți al Orinoco, la numărul de telefon 0 767 872 818 sau prin e-mail la adresa: ecommerce@orinoco.ro. Notificarea incidentelor și formularea rezervelor trebuie să intervină în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 3 (trei) zile lucrătoare de la data livrării. Orinoco va furniza un răspuns privind reclamațiile înregistrate în termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă vor fi deferite spre soluționare instanțelor judecătorești din România, fără a exclude posibilitatea intervenției altor instituții de resort.
5.3.3 Procedura ce trebuie urmată obligatoriu în cazul produselor lipsă sau deteriorate Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa semnaleze absenta sau degradarea produsului Serviciului Clienți al Orinoco la numărul de telefon 0 767 872 818 sau prin e-mail la adresa suportclienti@orinoco.ro. Notificarea incidentelor și formularea rezervelor trebuie să intervină în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 3 (trei) zile lucrătoare de la data livrării.
Orinoco va furniza un răspuns privind reclamațiile înregistrate în termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă vor fi deferire spre competentă soluționare instanțelor judecătorești din România, fără a exclude posibilitatea intervenției altor instituții de resort.
Serviciul Clienți al Orinoco va putea solicita orice informație cu privire la identitatea Cumpărătorului sau a destinatarului Comenzii și va putea recurge la orice verificare utila în acest sens.
5.4 Termenele de livrare
Termenul de livrare începe să curgă de la confirmarea comenzii. Vă rugăm să rețineți că termenele indicate mai jos sunt supuse disponibilității produselor comandate.
5.4.1 Livrare prin curier
- Livrare standard: 1 până la 3 zile lucrătoare *
- Livrare expres (București): 1 zi lucrătoare *
Aceste intervale pot suferi modificări în perioade petiționale precum black Friday și Crăciunul.
În cazul depășirii acestor termene, care nu se datorează unui caz de forță majoră, Cumpărătorul are posibilitatea să anuleze Comanda (să dispună asupra rezoluțiunii contractului) în următoarele condiții:
- după transmiterea către Serviciul Clienți al Orinoco și prin e-mail la adresa suportclienti@orinoco.ro a unei puneri în întârziere în vederea efectuării livrării într-un termen suplimentar rezonabil, de îndată ce aceasta punere în întârziere nu a produs efectele așteptate,
sau
- – dacă respectivul Cumpărător a comunicat către Orinoco, înainte de încheierea contractului, ca termenul de livrare era o condiție esențială pentru Comanda sa.
Cererea de anulare a Comenzii va fi comunicata prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la adresa indicată în secțiunea „Contact” de pe Site-ul Orinoco.
În ipoteza în care ancheta, al cărei rezultat va fi obligatoriu, va releva o culpă exclusivă imputabilă Orinoco sau transportatorului, Orinoco va rambursa suma integrală achitată de Cumpărător și încasată de Orinoco în baza respectivei Comenzi, cu condiția ca toată Comanda să fie returnată de Cumpărător către Orinoco. Rambursarea se va face prin virament bancar în contul indicat de Cumpărător în acest sens, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumpărătorul și-a exercitat dreptul de a obține anularea Comenzii.
Dacă Comanda nu este returnată integral sau dacă ancheta nu relevă nicio culpă exclusivă imputabilă Orinoco sau transportatorului, Cumpărătorul nu va putea pretinde nici rambursarea sumelor achitate de el, nici o nouă livrare a produselor comandate, cu excepția cazului în care demonstrează, prin orice mijloace, că nu este responsabil de situația creată.
Articolul 6 – Drepturile și termenele de retragere
6.1. Dreptul și termenul legal de retragere
6.1.1. Termenul exercitării dreptului legal de retragere
În conformitate cu articolul 9 (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, Cumpărătorul are la dispoziție un termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumpărătorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de Cumpărător, intră în posesia fizică a produselor, pentru a-și exercita dreptul legal de retragere, fără a fi obligat să-și motiveze decizia și fără a suporta alte costuri cu excepția celor prevazute la art. 13 alin. (3) și art. 14 din Ordonanța de Urgenta nr. 34/2014.
6.1.2. Modalitățile de exercitare a dreptului legal de retragere
Cumpărătorul sau, după caz, destinatarul Comenzii, pentru a-și exercita dreptul de retragere, trebuie sa informeze expres Orinoco la următoarele date de contact: ORINOCO MEDIA SRL, mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, România,
telefon 0 767 872 818, e-mail: suportclienti@orinoco.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă.
Cumpărătorul va completa și transmite electronic de pe site-ul www.orinoco.ro formularul standard de retragere pus la dispoziție sau orice altă declarație neechivocă, folosirea formularului standard nefiind obligatorie. Dacă însă Cumpărătorul folosește aceasta opțiune, Orinoco îi va transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
Pentru a respecta termenul-limită de retragere în conformitate cu dispozițiile legale, Cumpărătorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11.
Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezentele TCV, precum și a legii aplicabile, Cumpărătorul va fi decăzut din dreptul de a mai returna produsele, Orinoco fiind pe deplin îndreptățită să refuze un astfel de retur.
6.1.3 Produsele exceptate de la exercitarea dreptului legal de retragere
În conformitate cu articolul 16 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile care se refera la:
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate după livrare, care nu mai pot fi returnate din motive de igienă sau protecție a sănătății;
- furnizarea de bunuri confecționate potrivit specificațiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumpărătorul ia la cunoștință faptul că nu se va putea prevala de dreptul sau legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el, a căror nouă comercializare de către Orinoco ar putea prezenta riscuri din motive de igienă sau de protecție a sănătății pentru consumatori (de exemplu: produsele de îngrijire, de machiaj, parfumuri etc).
Aceste dispoziții se aplică fără a aduce atingere garanțiilor prevăzute la articolul 7 din prezentele TCV, care rămân pe deplin aplicabile.
6.1.4 Consecințele exercitării dreptului legal de retragere
În situația în care produsele pot face obiectul dreptului legal de retragere, Cumpărătorul care își exercită dreptul de retragere în condițiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele și Modalitățile de returnare a produselor, va putea obține rambursarea contravalorii produselor returnate, precum și cheltuielile de expediere aferente Comenzii cu excepția situației în care Cumpărătorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferita de Orinoco.
Cumpărătorului sau destinatarului Comenzii care își exercită dreptul legal de retragere în condițiile prevăzute de prezentul articol cu privire la termenele și modalitățile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate către Orinoco cu titlu de plată pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, cu excepția costurilor livrării, fără întârzieri nejustificate, și, în orice caz, nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la data la care Orinoco este corespunzător notificată cu privire la decizia de retragere din prezentul Contract.
În temeiul art. 13 (2) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, Consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obliga sa furnizeze Orinoco datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. În orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Orinoco are dreptul de a amâna rambursarea până la data la care primește înapoi produsele. Produsele returnate vor fi expediate de Cumpărător către:
ORINOCO MEDIA SRL, mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, 011256, România.
Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor.
6.1.5. Cheltuieli
În conformitate cu articolul 14 (2) din Ordonanța de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumpărător. Prin excepție, în cazurile de neconcordanță intre produsele livrate și Comandă, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Orinoco. De asemenea, Orinoco va suporta cheltuielile de returnare a produselor în cazul în care livrarea inițială a fost efectuata prin Sameday, cu respectarea prevederilor art. 5.2.1. de mai sus.
6.2. Dreptul și termenul contractual de retragere
6.2.1. Termenul de exercitare a dreptului contractual de retragere
Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii are la dispoziție, pentru returnarea produselor, 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumpărătorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicata de Cumpărător, intră în posesia fizică a produselor.
6.2.2. Modalitățile de exercitare a dreptului contractual de retragere
Modalitățile de exercitare a dreptului contractual de retragere sunt descrise la articolul 6.3 din Termenii și Condițiile de Vânzare.
6.2.3 Produsele exceptate de la exercitarea dreptului contractual de retragere
Dreptul contractual de retragere nu poate fi exercitat în acord cu art. 16 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 pentru Comenzile care se referă la:
- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate după livrare, care nu mai pot fi returnate din motive de igienă sau protecție a sănătății;
- furnizarea de bunuri confecționate potrivit specificațiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumpărătorul ia la cunoștință faptul că nu se va putea prevala de dreptul sau contractual de retragere cu privire la produsele desigilate de el, a căror nouă comercializare de către Orinoco ar putea prezenta riscuri din motive de igiena sau de protecție a sănătății pentru consumatori (de exemplu: produsele de îngrijire, de machiaj, parfumurile etc).
Aceste dispoziții se aplică fără a aduce atingere garanțiilor prevăzute la articolul 7 din prezentele TCV, care rămân pe deplin aplicabile.
6.2.4. Consecințele exercitării dreptului contractual de retragere
În situația în care Produsele pot face obiectul dreptului contractual de retragere, Cumpărătorului sau destinatarul Comenzii care își exercită dreptul contractual de retragere în condițiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele și Modalitățile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate Orinoco cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, inclusiv costurile livrării. În temeiul art. 13 alin. (2) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, Consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obligă să furnizeze Orinoco datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. În orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Orinoco are dreptul de a amâna rambursarea până la data la care primește înapoi produsele sau până la momentul la care Consumatorul îi va furniza dovada că a trimis înapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiată. Produsele returnate vor fi expediate de Cumpărător către:
ORINOCO MEDIA SRL, mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, 011256, România.
Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor.
6.2.5. Cheltuieli
În conformitate cu articolul 14 alin. (2) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumpărător cu excepțiile prevăzute în prezentele TCV. Prin excepție, în cazurile de neconcordanță intre produsele livrate și Comanda cheltuielile de returnare vor fi suportate de Orinoco. De asemenea, Orinoco va suporta cheltuielile de returnare a produselor în cazul în care livrarea inițială a fost efectuată prin Sameday, cu respectarea prevederilor art. 5.2.1. de mai sus.
6.3. Modalitățile de exercitare a dreptului legal de retragere și a dreptului contractual de retragere
Cumpărătorul sau, după caz, destinatarul Comenzii, pentru a-și exercita dreptul de retragere, trebuie să informeze expres Orinoco la următoarele date de contact: mun. București, Sectorul 1, Ion Neculce 52, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/8812/2012, Cod Unic de Înregistrare 30501895, telefon 0 767 872 818, e-mail: suportclienti@orinoco.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă și urmată de completarea formularului de retragere ce se găsește în colet.
Pentru a respecta termenul-limita de retragere în conformitate cu dispozițiile legale, Cumpărătorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezentele TCV, precum și a legii aplicabile, Cumpărătorul va fi decăzut din dreptul de a mai returna produsele, Orinoco fiind pe deplin îndreptățită sa refuze un astfel de retur.
6.3.1. Dispoziții generale aplicabile returului produselor
Este obligatoriu ca produsele să fie returnate către Orinoco într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare (produse în stare perfectă împreună cu ambalajul original intact, accesoriile, prospectele, holograma, etc) cel mai târziu în termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumpărătorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de Cumpărător, intră în posesia fizică a produselor.
Retururile de produse trimise după expirarea acestui termen de 14 zile nu sunt acceptate.
În plus, produsele vor fi însoțite de numărul de Comandă, menționat fie pe Bonul de Retur, transmis împreună cu produsele livrate, semnat de Cumpărător sau destinatarul Comenzii, fie pe orice alt document.
Cumpărătorul și destinatarul Comenzii, dacă acesta difera de Cumpărător, sunt informați despre faptul că utilizarea Bonului de Retur facilitează prelucrarea returului de către Orinoco. Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii, dacă acesta diferă de Cumpărător, este așadar rugat sa utilizeze Bonul de Retur.
În situația în care Cumpărătorul a beneficiat pe Site de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul Comenzii sale sau sa beneficieze fără cost suplimentar de diferite eșantioane promoționale, se va considera că prin exercitarea dreptului sau de retragere acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele eșantioane.
Cumpărătorul va trebui să restituie produsul (produsele) pe care dorește să îl/le returneze doar împreună cu eșantioanele primite respectiv produsul (produsele) achiziționate la oferta în schimbul Comenzii produsului/produselor returnat(e), astfel încât Orinoco să poată da curs cererii sale de retragere.
Cumpărătorul va fi răspunzător pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și, după caz, a funcționării produselor.
Serviciul Clienți al Orinoco va putea solicita orice informație privind identitatea Cumpărătorului sau a destinatarului Comenzii și să procedeze la orice verificare utilă cu această ocazie.
6.3.2. Returnarea coletului prin curier
În plus față de condițiile prevazute la articolul 6.3.1 din Termenii și Condițiile de Vânzare, Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii, care dorește să-și exercite dreptul de retragere, legal sau contractual, returnând produsul prin curier/colet, trebuie să urmeze instrucțiunile următoare:
- – este obligatorie utilizarea ambalajului original pentru returnarea produsului (produselor) respectiv(e);
- – trimiterea coletului cu confirmare de primire la următoarea adresă:
Orinoco Media SRL, Ion Neculce 52, Sector 1, București, 011256, ROMÂNIA
Atunci când Cumpărătorul/destinatarul Comenzii nu demonstrează că a predat efectiv produsul unui transportator conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea produsului sunt în sarcina Cumpărătorului sau a destinatarului Comenzii.
Articolul 7 – Garanții
7.1. Garanțiile legale
Toate produsele comercializate pe Site beneficiază de garanția legală de conformitate (astfel cum este definita de Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora) care dau Cumpărătorului posibilitatea sa returneze produsele defecte sau neconforme ce i-au fost livrate.
7.1.1 Garanția legală de conformitate
În ceea ce privește garanția legala de conformitate, art. 5. și 6. din Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora prevede următoarele:
- Art. 5 (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. »
- (2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași calități ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut consumatorului și acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip;
d) fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului. - Art. 6. Nu se consideră a fi lipsa de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, sa cunoască această lipsa de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator. »
7.1.2 Exceptarea de la aplicarea garanției
Sunt exceptate de la aplicarea garanției produsele modificate, reparate, incorporate sau adăugate de către Cumpărător. Garanția nu se va referi la viciile aparente. Garanția nu va acoperi produsele deteriorate în timpul transportului sau din cauza unei utilizări eronate.
7.2 Modalitățile de aplicare a garanțiilor legale
Pentru orice cerere legata de garanțiile legale, Cumpărătorul trebuie să contacteze Serviciul Clienți prin secțiunea „Contact” de pe Site-ul Orinoco sau la numărul de telefon 0 767 872 818 în orele de program indicate în secțiunea „Contact” de pe Site-ul Orinoco.
Prezentele dispoziții nu exclud beneficiul dreptului de retragere prevăzut la articolul 6 de mai sus.
7.3 Consecințele aplicării garanțiilor
În cadrul garanției legale de conformitate, ORINOCO se angajează, în funcție de fiecare situație în parte:
- fie să înlocuiască produsul cu un produs identic, în funcție de stocurile disponibile,
- fie să ramburseze prețul integral sau parțial al produsului, dacă înlocuirea produsului se dovedește a fi imposibilă. Consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obligă să furnizeze Orinoco datele unui cont bancar pentru transferul sumelor.
Articolul 8 – Rezerva de proprietate
Orinoco își păstrează dreptul de proprietate deplină și integrală asupra produselor ce formează obiectul contractului de vânzare-cumpărare, până la încasarea integrală, în principal, a prețului, inclusiv cheltuielile, taxele și contribuțiile obligatorii.
Articolul 9 – Proprietatea intelectuală
Marca ORINOCO, împreuna cu toate mărcile figurative sau nu, toate ilustrațiile, imaginile și logotipurile și orice conținut de pe Site (inclusiv, dar fără a se limita la Condițiile Generale de Utilizare a Site-ului și prezentul document privind Termenii și Condițiile de Vânzare) sunt și rămân proprietatea ORINOCO MEDIA S.R.L. sau a titularului drepturilor de proprietate intelectuală în cauză.
Orice reproducere totală sau parțială, modificare sau utilizare a acestor mărci, ilustrații, imagini și logotipuri sau a oricărui alt conținut de pe Site,
indiferent de motiv și pe orice fel de suport, fără acordul expres, scris și prealabil al ORINOCO MEDIA S.R.L. sau al titularului drepturilor de proprietate intelectuală în cauză, este strict interzisă. Aceste dispoziții se aplica oricăror drepturi de autor, desene și modele, brevete care figurează
și/sau sunt utilizate pe Site.
Articolul 10 – Semnarea și probele
ORINOCO MEDIA S.R.L. lucrează la protejarea datelor cu caracter personal ale clienților săi, asigurând un ridicat nivel de securitate, însă și Cumpărătorul joaca un rol în protejarea datelor cu caracter personal.
Cumpărătorul trebuie să mențină în special securitatea tranzacțiilor sale online, de exemplu să nu comunice nimănui numele de utilizator (adresa de mesagerie electronică a Cumpărătorului) și/sau parola, totodată schimbându-și cu regularitate parola. În acest caz, ORINOCO MEDIA S.R.L. nu poate fi trasă la răspundere pentru divulgarea informațiilor despre Cumpărător oricărei persoane care a folosit numele de utilizator (adresa de mesagerie electronică a Cumpărătorului) și/sau parola acestuia.
Astfel, utilizarea numelui de utilizator (adresa de mesagerie electronică a Cumpărătorului) și/sau parola Cumpărătorului dovedesc identitatea acestuia, exigibilitatea și validarea Comenzii, a sumelor corespunzătoare. ORINOCO MEDIA S.R.L. nu va putea fi în niciun caz trasă la răspundere pentru utilizarea frauduloasă a acestor informații.
Furnizarea numărului de card bancar și validarea finala a Comenzii fac dovada acceptării respectivei Comenzi și a exigibilității sumelor angajate prin selectarea produselor din Comanda. Evidențele computerizate ținute în sistemele informatice ale ORINOCO și ale partenerilor sai vor fi considerate probe care atestă comunicările, Comenzile și plățile intervenite între Părți.
Părțile convin ca toate datele, informațiile, fișierele și orice alte elemente digitale comunicate între părți vor constitui dovezi admisibile, valabile, opozabile și care au forță probantă a unui înscris sub semnătură privată.
Părțile se angajează să nu conteste admisibilitatea, validitatea, aplicabilitatea sau valoarea probatorie a elementelor menționate anterior și existente în format electronic. dacă nu se dovedește altfel, aceste elemente vor fi valabile și aplicabile între părți în același mod, în aceleași condiții și cu aceeași forță probanta ca orice document întocmit, primit sau păstrat în scris.
Articolul 11 – Serviciul Clienți
Pentru orice informații suplimentare și asistenta suplimentara după vânzare, Serviciul Clienți al Orinoco poate fi contactat la numărul de telefon 0 767 872 818 (tarif normal), în orele de program indicate în secțiunea „Contact” de pe Site, sau la adresa de e-mail: suportclienti@orinoco.ro.
Pentru orice întrebare privind parcursul unei Comenzi sau al unui retur, Serviciul Clienți al Orinoco poate fi contactat la numărul de telefon 0 767 872 818, în orele de program indicate în sectiunea „Contact” de pe Site-ul ORINOCO, sau la adresa de e-mail: suportclienti@orinoco.ro.
Pentru orice reclamație în legătură cu vreo Comanda, Cumpărătorul este rugat să contacteze Serviciul Clienți al Orinoco la numărul de telefon 0 767 872 818, în orele de program indicate în secțiunea „Contact” de pe Site-ul ORINOCO, sau la adresa de e-mail: suportclienti@orinoco.ro.
Articolul 12 – Răspunderea
12.1. Capacitatea
Anterior plasării Comenzii, Cumpărătorul declara ca are capacitate juridică deplină pentru a se angaja în temeiul Termenilor și Condițiilor de Vânzare.
Orinoco nu poate fi în niciun caz obligată să verifice capacitatea juridică a vizitatorilor Site-ului și/sau a Cumpărătorilor.
Prin urmare, în cazul în care o persoana fără capacitate juridica comanda produse pe Site-ul Orinoco, reprezentanții legali ai acesteia (în special părinți, tutori) își vor asuma întreaga răspundere a Comenzii și vor fi obligați sa efectueze plata prețului aferent.
12.2. Limitele răspunderii
Orinoco nu va fi trasă la răspundere în temeiul obligațiilor rezultate din Termenii și Condițiile de Vânzare în cazul în care neexecutarea obligațiilor sale este cauzată de fapta unui terț pentru care Orinoco nu răspunde potrivit legii, chiar dacă este previzibilă, faptei Cumpărătorului, sau apariției unui eveniment de forță majoră, așa cum este definit de legislația română, sau oricărui alt eveniment ce nu a putut fi în mod rezonabil controlat exclusiv de Orinoco.
Informațiile accesibile pe Site privind produsele comercializate sunt furnizate „CA ATARE” fără vreo garanție de orice fel, implicită sau explicită, în special cu privire la integritatea, exactitatea, actualitatea, nefalsificarea, disponibilitatea, fiabilitatea sau exhaustivitatea informațiilor privind produsele, accesoriile sau serviciile prezentate pe Site-ul Orinoco sau adaptarea lor la utilizarea avută în vedere de către Cumpărător.
ORINOCO ÎȘI DECLINĂ ORICE RĂSPUNDERE PENTRU DAUNELE DIRECTE SAU INDIRECTE, PREVIZIBILE SAU NU, PROVOCATE CU OCAZIA UTILIZĂRII SITE-ULUI. IN IPOTEZA IN CARE RĂSPUNDEREA ORINOCO TREBUIE STABILITA PENTRU UN PREJUDICIU SUFERIT DE UN CUMPĂRĂTOR, EXCLUSIV PENTRU FAPTUL DE A FI PLASAT O COMANDĂ, ACEASTA ESTE LIMITATĂ LA CONTRAVALOAREA COMENZII ACHITATE DE CUMPĂRĂTOR CĂTRE ORINOCO.
Orice reclamație depusă de un utilizator al Site-ului, inclusiv orice Cumpărător, împotriva Orinoco trebuie formulată în termen de maximum 6 (șase) luni de la apariția evenimentului ce face obiectul reclamației.
Orinoco va furniza un răspuns privind reclamațiile înregistrate în termen de maximum 30 (treizeci) de zile.
Diferendele ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă vor fi deferite spre competentă soluționare instantelor judecătorești din România, fără a exclude posibilitatea intervenției altor instituții de resort.
Articolul 13 – Prelucrarea datelor cu caracter personal
Orinoco colectează datele cu caracter personal ale Cumpărătorului, precum și, dacă este cazul, pe cele ale destinatarului Comenzii. Cumpărătorul este informat despre faptul că efectuăm prelucrarea automată a informațiilor, în special gestionarea adreselor de mesagerie electronică a utilizatorilor. Scopurile, destinatarii și condițiile în care Orinoco colectează și prelucrează datele personale sunt prezentate în documentele „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” și „Politica de Utilizare a Cookie-urilor” de pe Site.
Articolul 14 – Modificarea
Orinoco își rezervă dreptul de a modifica și de a actualiza Condițiile Generale de Vânzare fără preaviz.
Pentru a fi informat cu privire la eventualele modificări, Orinoco îl sfătuiește pe Cumpărător și, în general, pe orice utilizator, să recitească regulat TCV, „Condițiile Generale de Utilizare a Site-ului”, precum și documentele „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” și „Politica de Utilizare a Cookie-urilor” de pe Site.
Comanda va fi reglementata de TCV în vigoare în momentul plasării Comenzii.
Articolul 15 – Generalități
15.1 Nulitatea parțială
În situația în care una sau mai multe dintre clauzele prezentelor TCV sunt considerate ca fiind nule sau declarate nule conform unei legi, unui regulament sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă, celelalte clauze rămân în vigoare.
15.2 Rerenunțarea
Fapta uneia dintre Părți de a nu se prevala față de cealaltă Parte de nerespectarea oricărei obligații rezultate din prezentele TCV, nu va fi interpretată pentru viitor ca fiind o renunțare la respectiva obligație.
15.3 Legea aplicabilă și instanța competentă
Vânzarea produselor societății Orinoco este reglementată de legislația din România, indiferent de țara de reședință a Cumpărătorului și locul plasării Comenzii. ORICE LITIGIU ÎN LEGĂTURĂ CU EXISTENȚA, INTERPRETAREA, EXECUTAREA SAU ÎNCETAREA CONTRACTULUI ÎNCHEIAT INTRE ORINOCO ȘI CUMPĂRĂTOR, CHIAR ȘI ÎN CAZUL PLURALITĂȚII PÂRÂȚILOR, ÎN LIPSA SOLUȚIONĂRII AMIABILE, VA FI EXCLUSIV DE COMPETENTA INSTANȚELOR DE JUDECATA DIN ROMÂNIA COMPETENTE, CONFORM REGULILOR STABILITE DE CODUL DE PROCEDURA CIVILĂ ROMÂN.
15.4 Durata
Contractul de vânzare-cumpărare la distanță încheiat între Orinoco și Cumpărător intră în vigoare la data transmiterii de către Orinoco a mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii și își produce efectele pentru întreaga durată de timp necesară părților pentru îndeplinirea obligațiilor reciproce asumate. Durata contractului de vânzare-cumpărare încheiat cu un Cumpărător pentru fiecare comandă în parte nu se prelungește automat, contractul încetând de plin drept ca urmare a îndeplinirii de către Părți a obligațiilor reciproce, nefiind necesară îndeplinirea unor formalități speciale în vederea încetării efectelor contractului.
Obligațiile Cumpărătorului își mențin valabilitatea cel puțin până la plata integrală a prețului produselor achiziționate, respectiv până la recepția acestora.
Prezentele TCV se aplica pe toată durata prezentării online a produselor comercializate de societatea Orinoco, până la expirarea perioadelor de garanție. În orice caz, clauza „Răspunderea” va produce efecte și după încetarea prezentelor TCV.Se
Versiunea din 19.07.2023
Se